Monday, August 13, 2007

Se suïcida Lluís Maria Xirinacs 'per contrapuntar la covardia dels nostres líders'

Dijous al matí es faran els funerals per a l'ex-senador i ex-sacerdot Lluís Maria Xirinacs, trobat mort a la una zona del Coll de la Tuta, a les rodalies de Ripoll.

Xirinacs ha destacat per ser un ferm defensor de la lluita pacífica per la llibertat. Ha estat tres vegades candidat a premi Nobel.




A continuació us poso les seves últimes paraules.


"En ple ús de les meves facultats
marxo
perquè vull acabar els meus dies
en la soledat i el silenci.
Si em voleu fer feliç
no em busqueu.
Si algú em troba
li prego que,
estigui jo com estigui,
no vulgui ell pertorbar
la meva soledat
i el meu silenci.
Gràcies!

ACTE DE SOBIRANIA

He viscut esclau setanta-cinc anys
en uns Països Catalans
ocupats per Espanya, per França (i per Itàlia)
des de fa segles.
He viscut lluitant contra aquesta esclavitud
tots els anys de la meva vida adulta.
Una nació esclava, com un individu esclau,
és una vergonya de la humanitat i de l’univers.
Però una nació mai no serà lliure
si els seus fills no volen arriscar
llur vida en el seu alliberament i defensa.
Amics, accepteu-me
aquest final absolut victoriós
de la meva contesa,
per contrapuntar la covardia
dels nostres líders, massificadors del poble.
Avui la meva nació
esdevé sobirana absoluta en mi.
Ells han perdut un esclau.
ella és una mica més lliure,
perquè jo sóc en vosaltres, amics!

Lluís M. Xirinacs i Damians
Barcelona, 6 d’agost de 2007"


Xerrada amb Lluís Maria Xirinacs



La seva biografia




+ Wikipedia
+ Vilaweb

No comments: